تحولات لبنان و فلسطین

«پنگوئن» مینی سریال پربیننده این روزهاست که داستان آن، یک هفته پس از وقایع فیلم «بتمن ۲۰۲۲» اتفاق می‌اُفتد و ماجرای به قدرت رسیدن شخصیت «آزوالد کابلپات» یا همان «پنگوئن» را به تصویر می‌کشد.

به گزارش قدس آنلاین، این مینی سریال شب گذشته قسمت پنجم خود را از شبکه HBO منتشر کرد و آنقدر در چهار قسمت اول جذابیت داشت و نظرات مثبت تماشاگران و منتقدان را به خود جلب کرد که به تعداد مخاطبان آن اضافه شد و اکنون به یکی از سریالهای پربیننده این روزها در جهان  تبدیل شده است. همچنین پیش بینی می شود که به دلیل رتبه بالای این سریال، در آینده بر تعداد مخاطبان آن افزوده شود.

قسمت اول این سریال در تمامی پلتفرم‌ها بیش از ۱۳ میلیون مخاطب داشته است، البته این آماررسمی و ثبت شده از تماشاچیان است و تعداد تماشاگران واقعی آن که نسخه های کپی سریال را تماشا می کنند، حتما بیش از این هاست.

پنگوئن یک مینی سریال تلویزیونی درام جنایی امریکایی است و اسپین آفی بر فیلم ابر قهرمانی بتمن ۲۰۲۲ محسوب می‌شود که ماجرای به قدرت رسیدن پنگوئن در دنیای تبهکاران گاتهام سیتی را روایت می کند.

نگاهی به سریال پربیننده «پنگوئن»/ سفر به جهان تاریک جنایتکاران

سریال در فضایی تاریک و سبک گنگستری گاتهام، بینندگان را به دنیایی پر از جنایت، فساد و سیاست‌های زیرزمینی می‌برد. اوزوالد کابلپات، شخصیت اصلی این سریال، پس از سقوط « گاتهام سیتی» در تلاش است تا قدرت و نفوذ خود را در دنیای جنایی این شهر تثبیت کند. گاتهام پس از این سقوط، به محلی برای جنگ قدرت بین باندهای مختلف تبدیل شده است و اوزوالد با مهارت‌های خود، قصد دارد تا از این آشوب برای رسیدن به قله قدرت استفاده کند.

کابلپات شخصیتی است که از هوش، حیله‌گری و بی‌رحمی‌اش برای دست‌یابی به اهدافش بهره می‌برد و در عین حال، هر قدمی که برمی‌دارد، با دشمنان جدید و خطرات بیشتری روبه‌رو می‌شود.

* درباره شخصیت پنگوئن چه می دانید؟

علاقه مندان به شخصیت های ابرقهرمانی و شرور «دی‌سی کامیکس» دو سال بعد از تماشای آخرین نسخه «بتمن» یک اسپین آف جذاب از ماجراهای شخصیتی شرورو پیچیده درآن فیلم را می بینند در واقع کاراکتر «پنگوئن» یکی از مشهورترین شخصیت‌های شرور سری داستان‌های مصور «بتمن» است.

آزاوالد کابلپات یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین شخصیت‌های منفی سری داستان‌های مصور بتمن است که توسط بیل فینگر و باب کین خلق شد و از شماره ۵۸ سری داستان‌های بتمن در دسامبر ۱۹۴۱ به این داستان اضافه شد.

پنگوئن، مردی است کوتاه قامت، بدقواره و چاق که موی اندکی دارد و عینک تک چشم می‌زند. او بینی منقار مانندی دارد که او را شبیه پنگوئن می‌کند. پنگوئن یک چتر معروف دارد که هم زمان به عنوان تفنگ، چاقو و فندک عمل می‌کند. این شخصیت، اغلب سیگار برگ می‌کشد.

ماجرا  از این قرار است که آزاوالد کابلپات در یک خانواده ثروتمند در گاتهام به دنیا آمد. او موجودی ناقض الخلقه بود که از همان کودکی به پرندگان علاقه داشت. این علاقه به حدی زیاد بود که او در بزرگسالی هم اغلب سرقت‌هایش را به کمک پرندگان انجام می‌داد اما پدر بروس وین یا همان بتمن، باعث ورشکستگی خانواده کاپلبات می‌شود. این موضوع نفرت آزوالد را برمی‌انگیزد و او را تبدیل به یکی از دشمنان بزرگ بتمن می‌کند.

* یک بازی شگفت انگیز با گریمی سنگین

یکی از نکات قابل توجه و جذاب درباره این سریال، بازی تماشایی و گریم سنگین «کالین فارل» است که با همین گریم در فیلم بتمن ۲۰۲۲  هم حضور داشت و در اینجا، بار نقش اصلی یعنی شخصیت پنگوئن را به دوش می کشد.

نگاهی به سریال پربیننده «پنگوئن»/ سفر به جهان تاریک جنایتکاران

فارل که با بازی در فیلم در بروژ مارتین مک‌دانا توانست جایزه گلدن گلاب بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند و با «بنشی‌‍‌های اینیشرین» کاندیدای بهترین بازیگر مرد اُسکار شد، یکی از بازیگران شناخته شده در جهان است که با نقش آفرینی منحصربفردی که با ایفای شخصیت اصلی «پنگوئن» داشته، برگ دیگری از نبوغ و توانمندی این بازیگری اش را عیان می کند.

در این سریال و در کنار کالین فارل، هنرمندانی چون کریستین میلیوتی، رنزی فلیز، شهره آغداشلو، مایکل کلی، کارمن اجوگو و مارک استرانگ به ایفای نقش پرداخته اند.

کارگردان سه قسمت نخست آن بر عهده کریگ زوبل بود و قسمت چهارم آن توسط ددلاین کارگردانی شده است.

این مجموعه به‌وسیلهٔ دی‌سی استودیوز با مشارکت استودیوهای تلویزیون برادران وارنر ساخته شده است و تصویربرداری آن از اول مارس سال ۲۰۲۳ آغاز شد و تا سال ۲۰۲۴ ادامه داشت.

سریالی که از ۱۹ سپتامبر امسال پخش خود را آغاز کرده است، هر یکشنبه شب از شبکه HBO پخش می شود و شامل هشت قسمت است که تا کنون پنج قسمت آن منتشر شده و پخش آن تا ۱۰ نوامبر ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.